piątek, 18 stycznia 2013

Placki ziemniaczane

Kto nie lubi placków ziemniaczanych? Ja, szczególnie w ciąży, mogę je jeść tonami. 
Np mój mąż nie wyobraża sobie zjedzenia placków bez cukru. A mnie do tego połączenia jakoś nigdy nie ciągnęło. Jedyny, niezbędny dodatek do tej potrawy to herbata! 

Przepis dla dwóch osób:
- 6 dużych ziemniaków 
- 1 średnia cebula
- 1 lub 2 jajka
- 5 łyżek mąki
- sól i pieprz
- olej do smażenia
Ziemniaki obieramy, myjemy i trzemy na tarce. Ja do tego celu używam tarki o dużych oczkach, co np dla mojej mamy czy teściowej jest nie do pomyślenia. Więc jak wolisz wybierz małe oczka. Później ścieramy cebulę (to już robię na małych oczkach).
Dodajemy mąki, soli i pieprzu.
Rozgrzewamy patelnię z dosyć sporą ilością oleju i smażymy placki, aż uzyskają ładny, brązowy kolor.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz