wtorek, 22 stycznia 2013

Klopsiki w sosie pomidorowym

Dawno nie robiłam czegoś z mielonego mięsa. A to taki wdzięczny produkt.
Kiedyś kupowałam od razu zmielone mięso. Teraz bardziej jestem przekonana do kupna dobrego kawałka mięsa i zmielenia go samodzielnie. Trochę więcej roboty, ale wydaje mi się, że i smak lepszy :)

Składniki dla około 3-4 osób:
- 300g mielonego mięsa*
- 1 jajko
- 2 małe cebule bądź jedna duża
- 3 ząbki czosanku
- 4 łyżki bułki tartej
- 50g tartego parmezanu
- oliwa z oliwek
- natka pietruszki bądź kolendra
- sól i pieprz
Sos pomidorowy:
- 1 cebula
- 2 ząbki czosnku
- łyżeczka płatków chili**
- litr przecieru pomidorowego
- sól i pieprz
- oregano
Cebulę, czosnek i pietruszkę siekamy drobno, dorzucamy do zmielonego mięsa. Potem dodajemy jajko, bułkę tartą, parmezan i przyprawiamy do smaku. Lepimy kulki wielkości orzecha włoskiego.
Smażymy je na oliwie, aż uzyskają złocisty kolor. 
W tym czasie można przygotować sos pomidorowy. Podsmażamy cebulę i czosnek, zalewamy przecierem pomidorowym. Dosmaczamy solą, pieprzem, chili i oregano. Doprowadzamy do wrzenia.
Gotowym sosem zalewamy pulpety.  Dusimy całość przez około 15 min. 
Ja podaje z ryżem, posypane odrobiną parmezanu i pietruszki.



* najlepiej będzie jeśli użyjecie pół na pół mięsa wieprzowego i wołowego
** jeśli nie lubisz chili bądź nie masz ochoty na ostre, po prostu pomiń ten punkt

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz