czwartek, 8 listopada 2012

Dżem dyniowo-pomarańczowy

Co przychodzi Ci do głowy, gdy uslyszysz słowo 'dynia'?
Moim pierwszym skojarzeniem to halloween, a drugim zupa dyniowa.
A co jeszcze z dyni można przyrządzić? Długo szukałam jaiejś inspiracji i w koncu znalazłam. 
Dżem! Dżem z dyni! 
Bardzo słodki i bardzo dobry. W sam raz dla dużych i małych łakomczuchów.

Składniki na dwa słoiczki:
- 1 kg dyni
- 300 g cukru
- 2 pomarańcze
- 1 cytryna
- pół łyżeczki cynamonu (ja dodałam parę kawałków kory cynamonowej)
- szczypta świeżo startej gałki muszkatałowej
Dynie kroimi w niedużą kostkę.  Wkładamy ją do garnuszka i przysypujemy ją cukrem. 
Zostawiamy na dwie godziny. Dynia wtedy puści ładnie soki.
Pomarańczę i cytrynę obieramy i kroimy w drobniutką kosteczkę.
Dodajemy do dyni wraz z przyprawiami.
Gotujemy bez przykrycia, aż większość płynu odparuje. 
Wyparzamy słoiki. Ja robię to w piekarniku. Wkładam słoiki do zimnego piekarnika i nastawiam na 140 stopni na około 30 minut.
Słoiki można zagotować. Ja tego nie robiłam.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz